Jak i po co ściągnąć gwiazdy marketingu do Szczecina?

marketingtrends

MarketingTrends 2016

Jak i po co ściągnąć gwiazdy marketingu do Szczecina?

Yuri-Drabent

Yuri Drabent, Marcin Maj, Artur Kurasiński, Jacek Kotarbiński czy Karol Dziedzic. Czytaliście pewnie ich książki, publikacje lub gościnne wpisy na blogach o marketingu. Podobnie jak dla wielu innych osób szukających inspiracji w marketingu, dla mnie te właśnie osoby i pozostali prelegenci którzy pojawią się z MarketingTrends 2016 w Szczecinie są źródłem dobrych praktyk i pomysłów na marketing.

Pracownicy Mordoru czy też w ogóle marketingowcy z Warszawy mają ten luksus że mogą uczestniczyć w konferencjach z tak ciekawymi prelegentami prawie co tydzień.
Jest to logiczne. W stolicy bowiem ma swoje siedziby większość firm mających potrzeby marketingowe. Do Warszawy też… jest zewsząd blisko.

Po co więc ściągać gwiazdy marketingu do Szczecina?

16-150x150Na to pytanie odpowiada Michał Hamera (z listy Kowalika) – współorganizator konferencji MarketingTrends.

Czy faktycznie w Szczecinie istnieje zapotrzebowanie na edukację z tematów związanych z marketingiem?

Zdecydowanie tak. Nasze miasto i region rozwijają się dynamicznie. Powstaje dużo firm, które tworzą świetne produkty i usługi, ale brakuje im doświadczenia w marketingu, przez co ich sprzedaż jest mniejsza niż mogłaby być.
Dodatkowo bardzo często zauważam jak firmy próbują reklamować siebie, jednak przez brak pewnej wiedzy i umiejętności tracą pieniądze.

Do kogo chcecie dotrzeć z konferencją? Kto zasiądzie w fotelach słuchaczy?

Przede wszystkim do osób, które na co dzień zajmują się marketingiem, są odpowiedzialne za promocję w firmach lub po prostu interesują się tymi zagadnieniami. Obserwując obecny trend sprzedaży biletów muszę przyznać, że mamy spore zainteresowanie wśród przedsiębiorców spoza naszego województwa.

Jak dobieraliście prelegentów na potrzeby konferencji? Czym kierowaliście się podejmując decyzje o tym kto wystąpi?

Muszę nieskromnie przyznać, że jestem dumny z nazwisk jakie przyjadą do naszego miasta. Wybierając kierowaliśmy się przede wszystkim wiedzą, doświadczeniem i zakresem, w jakim nasi goście się specjalizują. Przez taką dywersyfikację zajmiemy się wieloma aspektami marketingu.

Jak dotarliście do tych prelegentów? Czy Szczecin jest dla nich daleko wysuniętym na zachód przyczułkiem czy może nie mieli oporów przed przyjazdem tutaj?

Problem odległości między nami a resztą Polski przerabiałem już tworząc Inspiration Day Show tak więc zdobyłem doświadczenie.
Rzeczywiście lekko nie było, ale udało mi się przekonać wszystkich zaproszonych do odwiedzenia naszego miasta. Pomogły mi w tym dwa argumenty: bardzo sprawne połączenia drogowe, dzięki którym podróż do Szczecina jest zdecydowanie krótsza oraz szczeciński pasztecik 🙂

Czy zobaczymy konkretne analizy przypadków (case studies)?

Nasi prelegenci przygotowują dużo niespodzianek podczas wydarzenia. W większości będą to premierowe wystąpienia, które reszta Polski usłyszy w przyszłości. Na razie zdradzę tylko tyle.

Czy będzie istniała możliwość późniejszej „konsumpcji“ materiałów z konferencji w postaci online?

Pracujemy nad tym rozwiązaniem jednak jest jeszcze za wcześnie na szczegółowe informacje w tym temacie.

Gdybyś musiał wybrać prezentację jednego z prelegentów – to kogo byś nam polecił najbardziej?

Wbrew pozorom to bardzo trudne pytanie ponieważ każde nazwisko robi ogromne wrażenie. To prawdziwa superliga mówców i ciężko mi się jednoznacznie określić. Na pewno „ostrzę sobie zęby” na Yuriego Drabenta, który już bardzo rzadko uczestniczy w takich wydarzeniach, Jacka Kurasińskiego oraz Marcina Maja, który poza wiedzą jest niezłym showmanem.

Jaki dla Ciebie jest najciekawszy trend w marketingu na rok 2016?

Zdecydowanie rozwój trendu tworzenia krótkich materiałów video. Coraz więcej firm będzie szła w tym kierunku. Obraz będzie zastępował słowo pisane.

W ostatních dniach do listy prelegentów dołaczyli YouTuberzy z AbstrachujeTV. Dlaczego zdecydowaliście się ich zaprosić?

AbstrachujeTV to drugi najpopularniejszy kanał na Youtube w Polsce. Ponad 1,5 mln subskrybentów i 286 mln odtworzeń ich treści są wystarczającą rekomendacją. Podczas ich wystąpienia i warsztatów dowiemy się co robić i jak to robić aby odnieść sukces w internecie.

Nie mogę się doczekać ujrzenia odrestaurowanego hotelu Dana podczas konferencji. Czy następne wydarzenia też odbędą się właśnie w tej lokalizacji?

Nasze wydarzenia staramy się robić w różnych zaskakujących miejscach. Hotel Dana nieprzypadkowo został wybrany do tego ponieważ poprzez fakt, że jest to nowe miejsce na mapie Szczecina wzbudza dużą ciekawość. Niewykluczone, że kolejne eventy zorganizujemy także w tej lokalizacji.

MarketingTrends 2016 odbędzie się w Szczecinie, w dniach 23 i 24 stycznia, w hotelu Dana.

Marketerze!

W prezencie od reklamoznawca.pl, otrzymujesz niniejszym zniżkę 10% na bilety na MarketingTrends 2016. Przy zakupie biletów użyj kodu rabatowego: special_2735

P.s. W następnym tekście na blogu Reklamoznawca.pl, razem z Marcinem Pusiem i Pawłem Krzychem zastanowimy się jak wykorzystać social media do promocji produktów finansowych. Skupimy się na pożyczkach. Chcesz być powiadomiony o tym tekście? Zapisz się do newslettera poniżej.

Newsletter: Marketing pożyczek

* wymagane